WELCOME TO E46 CLUB BIMMERZ MALAYSIA

WELCOME TO E46 CLUB MALAYSIA; Next Xtvt:- 7/6/14 Futsal piala menteri W/p> 30/8/14 Family day B.Merah

Sunday, September 30, 2012

Menukar Bendalir Transmisi Automatik Dan Penapis



Video1



Video 2


Bagaimana untuk menukar Bendalir Transmisi Automatik dan Penapis dalam BMW 330i dilengkapi dengan GM 5L40E Penghantaran Automatik yang AS5-390R. Ini adalah prosedur yang sama untuk semua GM Penghantaran automatik berasaskan ditemui di siri 3, Z3, dan Z4.

Pastikan anda mempunyai T40, dan T45 Torx soket, 10mm soket, pisau cukur, pemandu skru, banyak kain, sekurang-kurangnya empat bicu berdiri, dan dua bicu, cermin mata keselamatan dan Sarung tangan nitril, ditambah dengan kes ATF Dexron VI.

Mobil Dexron VI (atau campuran sintetik yang lain) akan menggantikan Texaco ETL 8072B sebagai ATF.

Saya melakukan perubahan dua bahagian untuk memastikan kebanyakan bendalir telah ditukar. Bahagian pertama adalah hanya parit dan mengisi tanpa penyingkiran kuali, ini ditukar kira-kira 4 kuart. Memandu kereta 100 kilometer dan kemudian melakukan longkang penuh dan perubahan penapis (video ini) dan yang ditukar kira-kira 6 kuart. Ini akan memastikan bahawa 80-90% daripada cecair ditukar.

Post menukar manual 5 kelajuan pindah (terutama downshifts) adalah lebih cepat. Semua perubahan automatik di bawah kuasa sebagai baik atau lebih baik daripada sebelum ini. Mujurlah magnet pada bahagian bawah kuali tidak mempunyai banyak walaupun selepas hampir 100k km pada bendalir asal.

Untuk perbincangan lanjut sila Klik: Forum di bawah ini..
http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=4&t=83484


sumber: Youtube

No comments:

Post a Comment